Vellykket prøvetur med Bs båt i Haukelandsvannet.

Flott dag på vannet med ivrig barnebarn Erik

Olaf og jeg tok torsdag turen til Haukelandsvannet for å klargjøre båten. Vi blir veldig godt mottatt av folkene på Myrbø dyrepensjonat og det flotte stedet de har der. Tror dette på ny kan bli et populært tilbud til våre medlemmer. Da alt var klart kom jeg til å tenke på at jeg hadde lovet å ta med mitt barnebarn Erik på fisketur i helgen. Da passet det jo bra å prøve båten og fiskelykken i Haukelandsvannet.

På lørdag våknet vi opp til flott vær og etter frokost bar det av gårde med nyinnkjøpt elektrisk påhengsmotor og håp om at fisken ville bite. Vi har jo hørt at det finnes fisk av pen størrelse der.

Vel fremme ble årene funnet frem og motor montert. En fluestang til meg og egen slukstang til Erik. En fin runde rundt vannet uten at det var tegn til fisk som ville bite. Så mye vak, så fisk var der.

Vi prøvde litt forskjellige sluker og fluer uten at det hjalp. Traff på noen andre som fisket og de anbefalte møresild i kobber. Det hadde vi ikke , men tok på en svart sluk med prikker. Fluen fungerte dårlig med flyteline så den ble byttet ut med en liten wobler og litt bly.

Etter et par timer uten napp svingte vi innover bukten hvor båten ligger. Traff på de to andre som hadde fått vase på linene sine og fortsatte videre innover. Da hogg det skikkelig til på Erik sin slukstang og dette virket som en fin fisk.

Erik tok stangen og fikk virkelig føle hva det vil si å kjøre fin fisk på lett utstyr. Her var det om å gjøre å ta tiden til hjelp. Viktig at han fikk gjøre alt selv så jeg nøyet meg med å være klar med hoven. Etter en stund så vi fisken og da ble det virkelig spennede. Var det sant som vi hadde hørt at her var det fisk av fin størrelse. Erik gjorde alt rett og fisken kom til slutt i hoven. Da ble det liv i båten. For en fisk. Erik har fisket litt med pappa, men dette var noe annet. For farfar var det fantastisk å se gleden og iveren til barnebarnet og tenkte at nå er fiskegleden bragt videre.

Erik med fangsten. 1,1kg på vår første tur til Haukelandsvannet.

Ingenting å utsette på fargen på fisken.

Anbefaler dere å prøve dette vannet. Flott sted, grei båt, flott fisk . Det er ikke tillat med bensindrevet påhengsmotor, men ser at flere bruker elektrisk så da virker det inntil det motsatte er bevist som det er ok.

Skitt fiske fra Erik og Erik

Erik fikk prøve seg som rormann.

Det ble to fisker til som tok den små wobleren.

Og en god søndagsmiddag ble det på farfar og samboer.

Forrige

Skogseid leverer.. Ørret 2,8kg.

Neste

Nå kommer endelig muligheten for å bestille båt og kjøpe ledig fiske her på siden.